Ανθεκτικός αποδεικνύεται ο κλάδος καλλυντικών για το 2020

Ανθεκτικός αποδεικνύεται ο κλάδος καλλυντικών για το 2020

Η ανάκαμψη που κατέγραψε ο κλάδος καλλυντικών τα προηγούμενα χρόνια σε επίπεδο πωλήσεων, δεν συνεχίστηκε το 2020, λόγω των συνθηκών που δημιούργησε η πανδημία. Ωστόσο, τα στοιχεία που δίνει στη δημοσιότητα ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ) δείχνουν ότι ο κλάδος επέδειξε ανθεκτικότητα παρά τις δυσκολίες.

Πιο συγκεκριμένα, το σύνολο των πωλήσεων στον κλάδο των καλλυντικών το 2020 διαμορφώθηκε στα 809,6 εκατ. ευρώ, από 889,6 εκατ. ευρώ το 2019, καταγράφοντας πτώση 9%. Φαίνεται πως μεγαλύτερη ανθεκτικότητα επέδειξε ο τομέας των ειδών προσωπικής περιποίησης, o οποίος κατέγραψε πτώση 5% και διαμορφώθηκε στα 195,8 εκατ. ευρώ, από 206,1 εκατ. ευρώ το 2019.

Στον αντίποδα, την μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις λιανικής του κλάδου κατέγραψε η κατηγορία των προϊόντων μακιγιάζ, η οποία υποχώρησε κατά 33%, στα 59,5 εκατ. ευρώ και ακολούθησε η κατηγορία αρωμάτων με αρκετά μικρότερη πτώση των πωλήσεων (10%) στα 72,3 εκατ. ευρώ.

Μικρότερος ήταν ο αντίκτυπος της πανδημίας στις πωλήσεις της κατηγορίας skincare, οι οποίες υποχώρησαν κατά 6,5% στα 276,5 εκατ. καθώς και στην κατηγορία Hair Care με πτώση 6% 205,6 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, το μεγαλύτερο μερίδιο των συνολικών πωλήσεων του κλάδου καλλυντικών εξακολουθεί να κατέχει το Skincare (34,2%) και ακολουθούν το Hair Care και τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, με ποσοστά 25,4% και 24,2% αντίστοιχα.

Πώς επηρέασε την αγορά καλλυντικών η υγειονομική κρίση (Covid-19) σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ

Ραφι

H έξαρση του Covid-19 στη χώρα μας προκάλεσε μια απότομη καθίζηση της ζήτησης αλλά και της προσφοράς καλλυντικών. Οι χώροι που πραγματοποιούνταν οι πωλήσεις καλλυντικών, όπως τα πολυκαταστήματα αλλά και τα free standing stores/boutiques, μαζί με  τα  κομμωτήρια,  μένουν κλειστοί λόγω των κυβερνητικών περιορισμών ή όταν είναι ανοιχτοί, εξυπηρετούν τους καταναλωτές με εναλλακτικούς  τρόπους  (click  inside,  click  away).

Συνεπώς, ο καταναλωτής μπορεί να προμηθευτεί τα προϊόντα καλλυντικών είτε από το σουπερμάρκετ ή το φαρμακείο, και φυσικά μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, το οποίο «άνθισε».

Επίσης, αρνητικά επιδρούν οι περισσότεροι κυβερνητικοί περιορισμοί στην ζήτηση των καλλυντικών, καθώς η υποχρεωτική χρήση μάσκας δυσκολεύει τη χρήση προϊόντων όπως το κραγιόν αλλά και ευρύτερα το make-up προσώπου.

Επιπλέον, η αναστολή λειτουργίας των κέντρων εστίασης και διασκέδασης σε συνδυασμό με την απομακρυσμένη εργασία, μπορούμε να πούμε ότι επηρέασε την ζήτηση σε καλλυντικά καθώς περιόρισε σημαντικά την καθημερινή χρήση.

Πηγή: Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα...

Προτεινόμενα

Image
Image

Ειδησιογραφικό site για τους επαγγελματίες της ομορφιάς στους τομείς της περιποίησης άκρων, κομμωτικής, επαγγελματικών καλλυντικών, αισθητικής, επαγγελματικού μακιγιάζ, περιποίησης δέρματος, επαγγελματικής κατάρτισης, τατουάζ & piercing, και κέντρων περιποίησης ανδρών (Barber).

Design and Development by:

Image
Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter!

Menu

Popular Tags

About

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.