Αθήνα, Ελλάδα

17.81°C
Scattered Clouds
SP_WEATHER_Δευ
15.91°C / 20.54°C
SP_WEATHER_Τρι
15.47°C / 21.11°C
SP_WEATHER_Τετ
14.93°C / 20.29°C
SP_WEATHER_Πεμ
14.13°C / 19.63°C
Image

Πώς μπορεί ένα brand ομορφιάς να μιλήσει για την ψυχική υγεία;

Πώς μπορεί ένα brand ομορφιάς να μιλήσει για την ψυχική υγεία;

Καθώς το κοινό ευαισθητοποιείται όλο και περισσότερο σε ότι αφορά θέματα ψυχικής υγείας, οι εταιρείες αρχίζουν να κάνουν στροφή στον τρόπο που προσεγγίζουν τους καταναλωτές, επιδιώκοντας να δημιουργήσουν ένα πιο ειλικρινές και κοινωνικά ευαίσθητο brand identity.

Ειδικά για τις μάρκες καλλυντικών και ομορφιάς, αυτή η στροφή αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς συνδέεται επιπλέον με τη φιλοσοφία του body positivity. Δεδομένου ότι, τουλάχιστον μέχρι τώρα, το marketing τους ήταν βασισμένο στην ιδέα της τελειότητας της εμφάνισης και ήταν πλημμυρισμένο από εικόνες αψεγάδιαστων σωμάτων και προσώπων.

Το πώς μπορεί ένα brand να μιλήσει για την ψυχική υγεία, ειδικά σε μια εποχή που οι συνθήκες της πανδημίας έχουν δημιουργήσει επιπλέον πίεση στο κοινό και αύξηση των δεικτών που αφορούν τις αγχώδεις διαταραχές και την κατάθλιψη, είναι περίπλοκο από μόνο του. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για ένα beauty brand, μια επιχείρηση μιας βιομηχανίας δηλαδή, που κατηγορείται ότι επιδεινώνει τα προβλήματα αυτοεικόνας των νέων καταναλωτών και προωθεί μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς. Εν ολίγοις, μια ανάρτηση στα social media με αφορμή την Παγκόσμια Μέρα Ψυχικής Υγείας δεν αρκεί.

Τι πρέπει να προσέξουν λοιπόν τα beauty brands σε μια καμπάνια που επικεντρώνεται στην ψυχική υγεία;

Να μην προσπαθούν να πάρουν ρόλο αυθεντίας στο θέμα

Η πιο λογική κίνηση για να μπορέσουν να χειριστούν σωστά ένα τόσο ευαίσθητο θέμα είναι να απευθυνθούν στους ειδικούς της ψυχικής υγείας. Είτε εντάσσοντάς τους σε σχετικές πρωτοβουλίες, είτε δημιουργώντας συνεργασίες με ειδικές πλατφόρμες υποστήριξης, που μπορούν να προσφέρουν πραγματική βοήθεια στους πελάτες τους.

Να υπάρχει διαφάνεια στις δωρεές και τις χορηγίες τους

Το να ανακοινώνουν αόριστες δωρέες σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ψυχικής υγείας δεν είναι αποτελεσματικό. Τι ποσοστό, από ποιες πωλήσεις, ποιων προϊόντων, που θα διατεθούν και για ποιον σκοπό. Αυτά είναι μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν. Έτσι, ο καταναλωτής γνωρίζει που προσφέρει τη βοήθεια του και μπορεί να εκτιμήσει αν θα κάνει τη διαφορά.

Να δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική υγεία των υπαλλήλων τους

Διαφορετικά, θα κατηγορηθούν για υποκρισία από το ίδιο τους το κοινό, που πλέον είναι αυστηρό και δε φοβάται να καταγγείλει.

Ένα καλό παράδειγμα είναι η περίπτωση της Everlane, μιας επιτυχημένης μάρκας ρούχων, που, κατά τη διάρκεια των αναταραχών μετά τη δολοφονία του George Floyd στις ΗΠΑ, πόσταρε το μαύρο τετράγωνο του Black Lives Matter για τη στήριξη του αντιρατσιστικού κινήματος. Τότε, μια ομάδα πρώην υπαλλήλων της εταιρείας δημοσιοποίησε έγγραφα που περιέγραφαν ρατσιστικές συμπεριφορές και διακρίσεις στο πλαίσιο του εργασιακού περιβάλλοντος της Everlane.

Η αντίδραση του κοινού ήταν άμεση και οργισμένη. Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να συμβεί και με ένα beauty brand, αν οι προθέσεις του δεν είναι ειλικρινείς και αν, για παράδειγμα, διατηρεί ένα τοξικό εργασιακό περιβάλλον και δεν κάνει έμπρακτες κινήσεις να βοηθήσει την ψυχική ευημερία των υπαλλήλων του.

Να είναι προσεκτικά με τους influencers με τους οποίους συνεργάζονται

Η αναγνωρισιμότητα, ο αριθμός των followers και η ομορφιά δεν αρκούν όταν πρόκειται για την επιλογή προσώπων με τα οποία θα επιλέξει να συνδεθεί ένα brand για να προωθήσει την καμπάνια του για την ψυχική υγεία. Χρειάζεται αυθεντικότητα, προσωπικότητες που δείχνουν αληθινές, με τις οποίες το κοινό να μπορεί να ταυτιστεί. Ανθρώπους τους οποίους μπορεί να ακούσει και να πιστέψει ότι καταλαβαίνουν τη σοβαρότητα του θέματος και ότι το προσεγγίζουν ευγενικά, είτε επειδή είχαν σχετικές εμπειρίες, είτε από γνήσια ευαισθησία.

Διαβάστε περισσότερα στο The Total Business.

Μοιραστείτε το άρθρο

Περισσότερα...

Image

Προτεινόμενα

Image
Image

Ειδησιογραφικό site για τους επαγγελματίες της ομορφιάς στους τομείς της περιποίησης άκρων, κομμωτικής, επαγγελματικών καλλυντικών, αισθητικής, επαγγελματικού μακιγιάζ, περιποίησης δέρματος, επαγγελματικής κατάρτισης, τατουάζ & piercing, και κέντρων περιποίησης ανδρών (Barber).

Design and Development by:

Image
Εγγραφείτε στο εβδομαδιαίο Newsletter!

Menu

Popular Tags

About

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.

Όλα τα τελευταία νέα μια φορά την εβδομάδα!